AKRAMSYAH SANUSI CALUN KETUA PEMUDA UMNO

Ekoran dari pengumuman Akramsyah Sanusi untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO, pada 10hb September lalu satu blog telah memaparkan judul “Kalau Setakat Akramsyah Sanusi – KJ Pejam Mata Pun Menang! ”

Mendapat info rakan dari dalam MAYC, ada cubaan Akramsyah Sanusi mahu menggunakan NGO tersebut sebagai tempat meletakkan dia untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia.
Blog ini tidak ada masalah jika Akram bersungguh untuk bertanding di peringkat Ketua Pemuda. Kalau RMW (Rembau Most Wanted) menang dengan mudah, dia akan menjadi seorang pemimpin UMNO yang semakin sombong.
Apabila Menteri KBS dengar tentang kemungkinan Akramsyah ingin bertanding, ayat awalnya adalah Akram sekadar gila glamour. He’s not a worthy opponent. Kalau Khir Toyo dan Mukhriz Anak Mahathir pun boleh dijahanamkan, apalah sangat Akramsyah Sanusi.
Nama Sanusi memang membawa sedikit gegar. Tapi setakat itu sahaja. Sanusi pun dah kena buang dari UIAM dan tidak lagi mempunyai sebarang jawatan. Hantu raya yang tidak ada tapak politik macam ini tidak merisaukan RMW.
Soalnya, takkan tidak ada kepimpinan lain di dalam Pemuda UMNO/UMNO yang ada keberanian nak berentap dengan KJ. Hanya kerana dia Menteri KBS, semua sudah hilang syahwat nak bertanding?
Mukhriz?
Usaha nak membawa Mukhriz nak bertanding VP ini adalah usaha sia-sia. Malahan, kalau Mukhriz ada keberanian politik, dia patut masuk bertanding semula Ketua Pemuda. Itu lebih afdal.
Barulah kita tengok samada kuasa Mahathir masih mampu menggigit dalam UMNO. Kalau setakat VP, blog ini berani jamin Mukhriz akan belayar malam. Tak ada peluang. Tak kiralah dengan undi beberapa blog yang sedang dilakukan pada ketika ini. Dalam UMNO, poll tidak membawa makna.
Apa kata Mukhriz bertanding semula Ketua Pemuda – sambil mencari pair yang baik di kalangan yang ada pada ketika ini.
Malahan, kalau Akramsyah Sanusi ada umur, gandingan Mukhriz-Akramsyah nampak lebih menggigit.
Mukhriz lawan Ketua Pemuda, sambil disokong penuh oleh Tun Mahathir, Sanusi Junid, Ku Li dan lain-lain. Barulah sedap.
Kalau setakat Akram, KJ boleh lepak sambil senyum sahaja.

DEMIKIANLAH PANDANGAN BLOGGER TERSEBUT YANG SEPATUTNYA MENDAPAT PERHATIAN KITA.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: