MASA DEPAN MEDIA BARU

Kita seharusnya merasa sangsi apabila sesuatu itu diberikan secara percuma, lebih-lebih lagi untuk melayari internet dan menggunakan media sosial yang amat mengasyikkan,, sehingga kita merasakan inilah kehidupan yang sebenar hingga akhir hayat kita.

Facebook, sebagai contoh telah membangun saperti cendawan tumbuh dipagi hari. Hanya dilancarkan 10 tahun yang lalu penggunanya sudah mencapai tahap yang tidak terduga dan hasil yang diperolehi juga mencecah langit. Walau bagaimanapun ini tidak mencukupi untuk menanggung kos teknogi, pusat data dan sumber manusia yang sama tinggi.

Harga saham facebook yang terus turun adalah isyarat jelas bahwa lama sosial ini semakin disaingi oleh laman-laman lain yang pada tahun lalu sahaja Facebook kelhilangan 600,000 pengguna.

Sekiranya facebook menutup laman ini kerana tidak lagi dapat menampung kos apa akan jadi kepada semua data, gambar dan jaringan teman-teman kita. Tentunya akan hilang selama-lamanya.

Sekiranya kita terus mahukan khidmat laman ini maka sudah pasti perlu membayarnya. Apakah kita bersedia untuk membayarnya dan menggunakannya dengan lebih berhemah lagi.

t

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: