PENGERTIAN RMADHAN 3

Sekiranya hujan turun dengan lebatnya, ia tidak akan membuat kita tidak hadirkan diri ini untuk menghadiri ceramah dan bersolat tarawih dibulan ini.

Ianya akan memberi kesan bagi semua insan yang beriman. Sempena untuk menyambut Ramadhan marilah kita berpesan pesan sesama agar menyambut Ramadhan ini dengan lebih tawaduk.

Janganlah kita dijadikan Allah diantara orang orang yang rugi akan hidupnya.

Marhaban Ramadhan, marilah kita hidupkan bulan suci ini dengan memperbanyakkan ibadah seperti solat Terawih, solat tahajjud, Solat Dhuha, Solat Tasbih dan yang paling penting sekali memperbanyakkkan membaca AlQuran dan banyak lagi ibadah yang bolih dilakukan

Kerana Allah, begitu juga Amal jariah bersedekah, berzakat, kerna Syukur kita diberi nikmat olih Allah dan jangan pula lupa pada orang yang tidak berkemampuan.

Semoga Allah memberkati dan merahmati amalan kita. Semoga Allah mengizinkan penghidupan kita dan diberi keizinan untuk menyambut Bulan ramadhan yang penuh barakah ini.

Kerana apabila ajal akan datang dan ia tidak mengenal tua atau muda dan juga tidak kira miskin atau kaya. Kalau sudah tiba masanya, pasti jua akan pergi berpindah alam.

Dan belum tentu persiapan yang kita buat untuk esok dapat dikecapi keesokkan harinya. teruskanlah mendengar ceramah dan hadir dimana-mana majlis ilmu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: