PERANAN MEDIA BARU

Kemunculan media baru sudah banyak merobah cara hidup kita. Begitu juga ia sudah dapat memporak perandakan hidup kita.

Hanya dengan menggunakan sebuah PC atau laptop kita sudah boleh menggunakan internet untuk urusan harian kita. Malah ramai diantara kita menggunakan media ini untuk berurusan bukan sahaja dengan rakan kerja malah dengan rakan bisnes sekalipun. Ini merupakan cara yang bukan sahaja berkesan malah menjimatkan banyak masa dan wang ringgit.

Ramai pengusaha-pengusaha menggunakan media baru untuk menjual barangan atau perkhidmatan mereka dengan menggunakan media baru yang amat mengguntungkan serta mempunyai berbagai ciri keselamatan dan cara pembayaran.

Walaubagaimana pun terdapat segulungan besar pengguna media baru ini terutama sekali penjawat awam yang menggunakan masa mereka di pejabat masing-masing dengan melayari internet untuk berbagai urusan peribadi mereka. Kebanyakan mereka memasuki blog-blog tertentu, facebook dan media sosial yang tidak produktif.

Gejala ini harus dibanteras segera sebelum ianya melumpuhkan pentadbiran kerajaan atau urusan swasta.

Kita perlu menggunakan media baru secara bijak dan mengguntungkan semua pihak. Kerja kita akan lebih segera dapat  dibereskan dan prestasi kita dapat dipertingkatan dari masa ke semasa. Gunakanlah  media baru untuk tujuan-tujuan yang baik dan bukan untuk menghancurkan sesuatu organisasi atau individu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: