MEDIA BARU PADA UMUMNYA

Bagi kita yang sudah bergelar veteran ini, menggunakan media baru sebagai cara untuk berhubung sesama sendiri sudah menjadi kurang terjangkau. Keupayaan kita untuk menggunakan komputer dalam apa bentuk sekali pun mungkin agak sukar.

Oleh sebab itu kita perlu belajar dengan cara “trial and error” atau mendapatkan tunjuk ajar dari anak-anak adalah satu option yang baik dan praktis sekali, asalkan kita tidak malu-malu untuk mengakui buta IT.

Apabila kemelut MAYC timbul, maka didapati adalah perlu menggunakan media baru sebagai media untuk menyampaikan masaalah ini kepada pihak yang berwajib yang boleh menentukan masa depan MAYC. Oleh yang demikian KVMM berpendapat adalah baik kita MAYC ini dibantu untuk menggunakan media baru sebagai wadah perjuangannya.

Malangnya dikalangan ahli MAYC sendiri hanya segelintir sahaja yang mampu dan berminat untuk menggunakan media baru. Jadi tidak sesuailah jika mereka ini dipaksa untuk belajar cara-cara menggunakan internet untuk melancarkan perang saraf keatas pihak-pihak yang berwajib.

Untuk belajar internet perlu masa yang panjang dan biaya. Setelah itu mereka perlu tahu isu-isu yang sedang melanda MAYC sekarang ini. Tanpa ini semua usaha-usaha untuk menggunakan media baru tidak akan berjaya. Cukuplah dengan menggunakan media biasa saperti elektronik dan citak sahaja. Mungkin ini lebih berkesan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: