KEMANA SEKARANG

Setelah berlakunya dua mesyuarat agung tahunan dan perlantikan dua jawatankuasa kerja kebangsaan yang berasingan  kemana mahu dibawanya MAYC sekarang.

Mahu menunggu dipanggil oleh Tribunal Pertikaian yang dibentuk oleh Kementerian Belia dan Sukan yang sudah jelas akan memihak.  Atau terus membuat laporan polis dan akan berakhir ke mahkamah. Atau ke Pusat Timbangtara Antarabangsa. Atau ke ICJ. Atau tunggu saja diakhirat. Pilih sahaja.

Yang beruntung adalah pihak penguam, pihak media dan pihak-pihak yang tidak ada kaitan langsung dengan pergerakan belia. Yang rugi sekali adalah MAYC sendiri kerana telah diurus  hingga jadi saperti sekarang.

Isu yang sebenarnya bukanlah kepimpinan kerana ini dapat diselesaikan setahun dua. Diantara Akramsyah dan Mustapha amat besar perbedaannya. Saperti langit dengan bumi.

Isu sebenar adalah mengenai harta MAYC yang telah diselewengkan oleh Syed Abdul Rahman dan beberapa individu dalam MAYC terdahulu. Beberapa pihak sudah mengaku memberi sogokan kepada ramai pihak dalam pengurusan MAYC.

Bukti sudah diperolehi dan laporan polis sudah dibuat. Cuma belum ada tindakan untuk membawa mereka kepengadilan.  Kita yakin perkara ini akan dimajukan tanpa ragu-ragu oleh anggota-anggota MAYC yang masih berumur tidak lebih dari 40 tahun.

Ketika itulah kita akan dapat menyaksikan kehancuran MAYC yang telah dimulakan oleh pimpinan MAYC di bawah Tan Sri Syed Hamid Albar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: